کد مطلب: 239

گوگل برای محافظت بیشتر از داده‌های اطلاعاتی کاربران، استانداردهای جدیدی را برای رازداری معرفی کرد.

گوگل با تعریف استانداردهای جدید رازداری، تلاش خود را برای حفاظت هرچه بیشتر از حریم شخصی کاربران در محیط اینترنت بیش از پیش افزایش داده است. استانداردهای جدید گوگل بخش زیادی از تبلیغات مزاحم را حذف می‌کند.

 

 

گوگل در تلاش‌های اخیر خود علاوه بر حذف تبلیغات مزاحم و جلوگیری از نفوذ کاربران غیرمجاز به حریم خصوصی کاربران دیگر، امکان تبلیغات هدفمند را نیز در اختیار همه کاربران قرار داده است. یعنی طبق استاندارهای جدید گوگل که sandbox نامیده می‌شوند افراد و صاحبان مشاغل مختلف که جهت تبلیغ کالا و یا حرفه خود در فضای مجازی را دارند بدون دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران می‌توانند در محل‌هایی خاص تبلیغات خود را انجام دهند.

 

 

 

 

استانداردهای جدید رازداری گوگل

برای شروع گوگل تصمیم دارد کاربران را پس از طرح سوالاتی از آن‌ها و با توجه به سابقه جستجوهای اینترنتی در دسته‌های جداگانه و مشخص قرار داده و در صورت تمایل کاربر برای مشاهده تبلیغات، صرفا تبلیغات مرتبط با موضوعات مورد علاقه کاربر به او نمایش داده شود. در ضمن با این روش امنیت کاربران به دلیل عدم امکان نفوذ همه تبلیغ کنندگان در حساب‌های کاربری بیشتر از گذشته حفظ می‌شود.

گوگل با همکاری اپل پیش از این نیز روش‌های ردیابی و ضد ردیابی خاصی را برای شناسایی هکرها و کاربرانغیرمجاز به کارگرفته بود ولی استاندارهای جدید این شرکت به طور تخصص بر روی تبلیغات مزاخم و مخرب موجود در سایت‌های مختلف تمرکز می‌کند. گوگل اعلام کرده است در سیستم ایمنی جدید این شرکت با متخلفان به شدت برخورد شده و در صورت مشاهده هرگونه اقدام غیرقانونی به سرعت تمامی حساب‌های کاربری مرتبط با آن کاربر مسدودسازی می‌شوند.

 

 

 

 

امروزه تبلیغات مزاحم در فضای مجازی یکی از بزرگ‌ترین و وقت تلف‌ کننده‌ترین مشکلات کاربران است و در صورت رفع این مشکل بدون شک محبوبیت گوگل بسیار بیشتر از گذشته خواهد شد.

برچسب ها

ارسال نظر